اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حزب‌الله جولان اشغالی را به آتش کشید نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند تیراندازی در آمریکا یک کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت آمادگی کامل مشهد و خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی ستاد انتخابات: امروز ۳۷ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کردند (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) یک دیپلمات انگلیسی از نقش ویرانگر غرب در بی‌ثباتی سیاسی افغانستان و منطقه پرده برداشت حملات موشکی سنگین مقاومت لبنان به شهرک‌های صهیونیستی وزیر فرهنگ لبنان برای عرض تسلیت به منزل شهید امیرعبداللهیان رفت جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی برگزار شد پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی احضار سفیر چین به وزارت امور خارجه (۱۳ خرداد) ادعای نماینده مجلس: جزئیات خرید سربازی به‌زودی اعلام می‌شود ویدئو | مستند «عاشق خمینی(ره)» محمود صادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد + فیلم فیلم | محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد + صحبت‌ها و حواشی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امام خمینی(ره) شخصیت چند‌بعدی تاریخ معاصر احمدی‌نژاد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ شد + فیلم آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انگلیس هم طرح اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

  • کد خبر: ۲۱۴۱۵۸
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
انگلیس هم طرح اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس در واکنش به انتشار برخی گزارش‌ها درباره احتمال اعزام نیروی نظامی غرب به اوکراین اعلام کرد که لندن برنامه‌ای برای مشارکت در چنین طرحی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی ریشی سوناک که طبق رویه‌های تعریف شده خواست نامش فاش نشود، روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: به‌غیر از تعداد کمی از کارکنان ما در اوکراین که از نیرو‌های مسلح این کشور حمایت می‌کنند، هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیرو در مقیاس بزرگ نداریم.

وی افزود که تعداد زیادی از نیرو‌های اوکراینی در بریتانیا آموزش می‌بینند و دولت لندن با ارسال تسلیحات از کی‌یف حمایت می‌کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه شب گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، گفته بود: در حال حاضر، اجماعی در میان متحدان اوکراین برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد، اما هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

وی همچنین در دیداری با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، آندری دودا رئیس جمهوری لهستان و رهبران کشور‌های بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) اظهار کرد: روسیه نباید در جنگ پیروز شود.

مکرون افزود: ما در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که روسیه مستحکم‌تر شده است. همچنین می‌دانیم که مسکو برای حملات جدید، به ویژه برای شوکه کردن افکار عمومی اوکراین آماده می‌شود.

در همین حال سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) هشدار داد: در صورت اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین، درگیری نظامی مستقیم بین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و فدراسیون روسیه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

دیمیتری پسکوف تاکید کرد: کشور‌های عضو ناتو نیز باید پیامد‌های چنین اقداماتی را ارزیابی کنند و از این موضوع آگاه باشند.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیرو‌های ناتو تا نزدیکی مرز‌های روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشور‌های عضو ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->